برای توضیح بیشتر مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی ابتدا شرح مختصری از تاریخچه استفاده از چرم را در ادامه آورده ایم.

در هزاره پنجم پیش از میلاد، سومری ها، از پوست دباغی شده حیوانات لباس های بلند می ساختند. مصریان باستان دستکش های چرمی می ساختند و فنیقی ها از آن برای ساخت لوله های آب استفاده می کردند.

چرم گاوی به دلیل دردسترس بودن، اندازه و کیفیت، متداول ترین نوع چرم محسوب می شود. البته از پوست طیف گسترده ای از حیوانات دیگر مانند خوک، گوسفند، گوزن، اسب و کانگورو نیز چرم تولید می شود. چرم های قیمتی و شگفت آوری نیز از شترمرغ، تمساح، مار، قورباغه و انواع ماهی ها به دست می آیند.

با مطرح شدن مسائلی مانند احترام به حقوق حیوانات و راه اندازی کمپین هایی در جهت جلوگیری از پرورش و ذبح حیوانات وحشی و اهلی برای استفاده از پوست آن ها، تلاش برای استفاده هرچه بیشتر از چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی، افزایش یافت.

در سال های اخیر بخش زیادی از نیاز به وسایل، لباس ها و ابزارآلات چرمی با به کارگیری مواد صنعتی در تولید چرم مصنوعی تأمین شده است.

مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی

مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی از نظر محصولات

دوام محصولات چرمی: محصولات چرمی گذشته از بادوام بودن، برای یک مدت طولانی، کیفیت خود را نیز حفظ می  کنند. به طور کلی تولیدکنندگان چرم سعی می کنند که از چرم خود بهترین کالا را بسازند که مقاوم تر و بادوام تر خواهد بود.

اگرچه کالاهای چرمی دارای کیفیت بالا ممکن است گرانتر باشند، شما می توانید تقریباً همیشه از این مسأله مطمئن باشید که آن ها سال  ها دوام خواهند داشت.

استحکام محصولات چرمی: چرم طبیعی علاوه بر دوام، دارای استحکام بالایی نیز هست. منظور این است که در طول استفاده، در مقابل عوامل گوناگون از مقاومت بالایی برخوردار است و به سادگی از بین نمی رود.

این نوع چرم علاوه بر این که استحکام بسیار بالایی دارد، مقاوم به فرسودگی است، تا حد زیادی مقاوم در برابر آتش است و تا اندازه زیادی ضد آب می باشد. ضمن اینکه چرم اصل ترک نخواهد خورد بنابراین اجناس چرمی شما همیشه می  توانند مورد استفاده قرار گیرند.

زیبایی و مد بودن محصولات چرمی: وقتی صحبت از دوام چندین ساله به میان می آید باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که چرم هرگز از مُد نمی افتد و همیشه ارزشمند و خواستنی است.

جوان شدن محصولات چرمی: از دیگر مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی این است که محصولات چرمی را می توان ۴ فصل استفاده کرد بدون اینکه تغییری در شکل و مقاومت آنها به وجود آید و اتفاقا با گذشت زمان چرم شما منعطف تر، نرم تر و زیباتر می شود.

جذابیت همیشگی محصولات چرمی: چرم ماده ای است قدرتمند و برازنده، چه رنگ طبیعی داشته باشد و چه به صورت رنگ شده باشد. چرم هم به صورت اسپرت و هم به صورت رسمی استفاده می شود.

شما با استفاده از محصولات چرمی مثل کیف، کفش و… قطعاً قدرتمندتر به نظر خواهید رسید.

▌    بیشتر بخوانید: روش های نگهداری و پاک کردن چرم طبیعی

انعطاف پذیری محصولات چرمی: یکی دیگر از مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی انعطاف پذیری آن است. به مرور زمان انعطاف پذیری چرم بیشتر شده و به جذابیت آن افزوده می  شود، بدون اینکه تغییری در شکل و مقاومت چرم ایجاد شود.

سبک و سیاق محصولات چرمی: چرم کالایی بسیار شیک است. استفاده از چرم طبیعی در البسه و لوازم جانبی، همواره مورد توجه افراد شیک پوش و باسلیقه بوده و درجه ای از حسن نظر و مرتبه بالای اجتماعی را القا می کند.

در واقع محصولات چرمی علاوه بر مزایای ماهیتی آن، تصویری از تمایزات و طبقه اجتماعی مصرف کنندگان را به ذهن متبادر می  کنند.

عدم ایجاد حساسیت محصولات چرمی: چرم یک پارچه طبیعی است که ایجاد حساسیت نمی کند. اغلب مواد صنعتی و مصنوعی وقتی در مجاورت پوست قرار می گیرند، موجب بروز آلرژی و خارش آن شده و مشکلاتی را به وجود می آورند.

در صورتی که تماس با چرم از نظر جسمی و روحی همواره احساسی دلنشین را ایجاد می کند. دارا بودن چیزهایی که متشکل از بافت های طبیعی می باشند همیشه مهم است.

پوشیدن لباس های طبیعی باعث خواهند شد که شما از لحاظ جسمی و روحی احساس خوبی داشته باشید، برخلاف الیاف ترکیبی که می توانند باعث جوش زدن، خارش پوست و احساس بد شما شوند.

نفس کشیدن چرم طبیعی: این حرف کاملاً درست است! مجسم کنید که به مدت یک سال یا بیش تر، اتاقی را ترک کرده و در آن را قفل کرده باشید. پس از این مدت تمام اتاق پر از قارچ و کپک خواهد بود. چرا که هوا در آن جریان نداشته است.

در حالی که اگر این اتاق دریچه ای داشت که هوا از طریق آن جریان پیدا می کرد این اتفاق نمی افتاد. حال به این نکته توجه کنید که اگر وسایل خود را در کیف و حفاظ چرمی قرار دهید یا از البسه چرم طبیعی استفاده نمائید، و یا اگر کفش تمام چرم بپوشید، هوا به خوبی در آن ها جریان داشته و از تشکیل هر نوع قارچ و کپک جلوگیری می گردد.

مقرون به صرفه بودن چرم طبیعی: اگر چه در وحله ی اول به نظر می رسد که این محصول گران قیمت است ولی با توجه به دوام و استحکامی که دارد، بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر محصولات است.

پاک بودن چرم طبیعی: با توجه به این که چرم ماده ای طبیعی است، محیط زیست را آلوده نمی کند و تجزیه پذیر است. علاوه بر این، تمام کسانی که به نوعی دغدغه محیط زیست و پاکی طبیعت را دارند می  توانند با استفاده از محصولات چرمی با خیال آسوده تری زندگی کنند.

بوی خوش چرم طبیعی: در مقایسه با انواع منسوجات مصنوعی، چرم طبیعی دارای بوی طبیعی و خوبی است. پارچه ها و اقلام پلاستیکی و مصنوعی دارای بویی شیمیایی هستند که با گذشت زمان هم شدیدتر می شود و شما و دیگران را آزار می دهد.

جذب آب و رطوبت: یکی دیگر از مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی، جذب آب و رطوبت است. از قدیم برای اینکه چاقوهای فلزی یا شمشیرها زنگ نزنند آن ها را در قلاف  های چرمی می  گذاشتند. اولین توصیه پزشک ها برای درد استخوان مچ پا نیز، استفاده از کفش های طبی است.

کفش طبی ساخته  شده از چرم طبیعی با جذب رطوبت بدن در درمان استخوان درد، جذب آب زائد مؤثر است. چرم طبیعی بدلیل اینکه از پوست حیوان می باشد، روی خود دارای منافذی است که از عرق کردن پا جلوگیری نموده و از بوی ناشی از تعریق زیاد جلوگیری می کند.

مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی

معایب چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی

بطور کلی چرم مصنوعی هرچند بسیار بادوام است ولی مانند چرم طبیعی خاصیت تنفسی و  مقاومت کششی و سایشی ندارد و در برابر سوراخ شدن و پارگی مقاوم نیست.

ماندگاری بالای چرم طبیعی از دیگر مزایای چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی است و مانند نوع مصنوعی ترک نمی خورد و پوسته پوسته نمی شود.

چرم طبیعی یک محصول مطلوب و بی نظیر است، که در عین حال که با استحکام است، با سبک زندگی شما سازگار است، شگفت انگیز به نظر می رسد و بی نهایت بادوام است.

مشاهده محصولات چرم اوال

تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.