چرم یک ماده اولیه ارزشمند و با کیفیت است که در صنایع و تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از چرم حسی لوکس و ظاهری شیک و باکیفیت را ارائه می دهد و تقریباً در هر دوره ای در سبک زندگی انسان ها نقش مهمی ایفا کرده است.

به بیان کلی، چرم محصولی طبیعی و ماندگار است که به دلیل تطبیق پذیری ارزشمند و منحصر به فرد خود در بخش های مختلفی مانند صنایع خودرو، پزشکی، مبلمان، چمدان، زیورآلات و از جمله مد و استایل مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش چرم در مد و استایل

چرم قرن هاست که به عنوان یک ماده اصلی در مد و استایل مؤثر بوده و همچنان یک انتخاب محبوب برای پوشاک، کفش و لوازم جانبی به شمار می آید، چراکه حسی لوکس و ظاهری باکیفیت را ارائه می دهد.

چرم به عنوان یکی از مواد ارزشمند در تولید انواع لباس های چرمی شیک و باکیفیت از جمله کت و شلوار و ژاکت مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از انواع کفش هایی که در زندگی روزمره ما استفاده می  شود، از چرم ساخته شده اند. چرم به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و شکستگی، بهترین ماده اولیه برای تولید کفش به شمار می آید.

کفش چرمی، کفشی برای تمام فصول

کفش های چرم علاوه بر محدودیت مکانی، محدودیت زمانی هم ندارد، این کفش ها را می توان در انواع مدل های مناسب برای فصول گرم، فصول سرد یا کفش چرمی مناسب تمام فصول تهیه و استفاده نمود.

استفاده از چرم برای کیف

کیف های چرمی از آن دسته از کیف های بسیار شیک و باکیفیت هستند که می توانند به عنوان یکی از تکمیل کننده های بسیار مهم استایل عمل کنند. این کیف ها می توانند در زندگی روزمره برای حمل و نقل اشیا، کتاب ها، لپ تاپ و غیره استفاده شوند.

بسیاری از صنعتگران محلی از چرم پوست بز برای ساخت کیف استفاده می کنند زیرا بسیار نرم و سازگار است. سازندگان می توانند به راحتی چرم پوست بز را به دلیل استحکام و تحمل آن به کیف باکیفیتی تبدیل کنند. از آنجایی که این چرم ظاهر جذابی دارد، کیف های چرمی از پوست بز تقاضای زیادی دارند.

کفش چرمی

استفاده از چرم برای تولید کمربند

چرم به عنوان ماده ای باکیفیت برای تولید کمربند مردانه و زنانه استفاده می شود. این کمربند ها می توانند به عنوان یکی از تکمیل کننده های شیک لباس عمل کنند.

استفاده از چرم در دنیای لباس

استفاده از چرم برای ساخت کت

کت های چرم در انواع مختلفی از جمله کت چرم مخصوص موتورسواری (که برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوشیده می شوند) تا پالتوهای بلند چرم متنوع هستند. کاپشن های چرمی گرم و مقاوم هستند و در کنار استفاده از آنها توسط موتورسواران، به عنوان لباس روزمره هم استفاده می شود. شاید جالب باشد بدانید که کاپشن های چرم ساخته شده از چرم گوسفندی، با گذشت زمان، فرم بدن شما را به خود می گیرد. بنابراین هر چه بیشتر از کت چرم خود استفاده کنید، زیبایی بیشتری به استایل شما هدیه می دهد.

اکسسوری چرم

استفاده از چرم فقط محدود به تولید چمدان و لباس نیست. چرم در تولید لوازم جانبی نیز کاربرد بسیاری دارد. برای تولید بسیاری از اکسسوری های آقایان و خانم ها از جمله کیف پول، جاکلیدی، بند ساعت و… از چرم استفاده می شود.

چرم در صنعت خودرو سازی

نقش چرم در صنعت مبلمان

چرم یک ماده محبوب در صنعت مبلمان است و معمولاً در ساخت مبل، صندلی و سایر وسایل این چنینی استفاده می شود. مبلمان چرمی به دلیل دوام و طول عمر خود شناخته شده اند، از این رو آن ها به انتخابی ارجح برای خانه ها تبدیل می  شوند

چرم در صنعت خودرو

چرم در صنعت خودرو، به ویژه در ساخت وسایل داخلی آن اعم از صندلی های چرمی، روکش داشبورد، روکش فرمان، روکش دنده و… مورد استفاده قرار می گیرد. این امر حس کیفیت و ظاهری لوکس را به خودروها می دهند و انتخابی محبوب برای وسایل نقلیه  لوکس هستند.

▌    بیشتر بخوانید: چرم مصنوعی چیست؟

نقش چرم در تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی چرمی به دلیل دوام، انعطاف پذیری و قابلیت تنفس ترجیح داده می شوند و به ورزشکاران کمک می کند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

نقش چرم در صنعت هواپیمایی

در صنعت هواپیمایی برای ساخت فضای داخلی هواپیما، به ویژه در کابین های درجه یک (Business class) از چرم استفاده می شود. علاوه بر این، صندلی های چرمی، روکش های داخلی و تکیه گاه هایی که برای سر تعبیه شده اند، حس و ظاهری لوکس را به مسافران ارائه می دهند و به برخی از خطوط هوایی کمک می کنند تا خود را از رقبا متمایز کنند.

نقش چرم در سوارکاری

چرم، راحتی و دوام را برای اسب و سوارکار فراهم می آورد، از این رو نه تنها به عنوان ماده اولیه در ساخت زین اسب، افسار و لگام استفاده می شود، بلکه آن را به انتخابی ارجح برای علاقه‎مندان به سوارکاری تبدیل می کند.

استفاده از چرم در صنعت پزشکی

از آنجایی که چرم یک ماده طبیعی است که قابلیت تنفس و انعطاف پذیری دارد، آن را برای کاربردهای پزشکی که نیازمند راحتی و دوام هستند، ایده آل می سازد.

از نقش چرم در زندگی روزمره و موارد استفاده از آن که بگذریم، به دو موضوع جالب بخش های متمایز چرم در سبک زندگی و ارتباط آن با تجمل گرایی می رسیم که دانستن درباره آن ها خالی از لطف نیست.

چرم و ارتباط آن با تجمل گرایی

اگرچه چرم مدت هاست به یک ماده گران قیمت و لوکس خصوصاً در بحث مد و استایل تبدیل شده است، اما نباید فراموش کنیم که ماهیت، خواص و دوام آن بوده که مردم را در طول اعصار به سمت خود کشانده است.

موضوع لوکس بودن چرم، با تجمل گرایی ارتباط مستقیم دارد. تجمل گرایی، بیشتر در جوامع مدرن شکل گرفته است و بر زیبایی و ظاهر زندگی تمرکز دارد. البته این نکته نیز قابل توجه است که تجمل گرایی برای افراد متفاوت می تواند معانی مختلفی نیز داشته باشد.

برخی از افراد، به تجمل گرایی به صورت مداوم و همیشگی اهمیت نمی دهند و ظاهر برای آنان به عنوان یک مفهوم نسبی و فردی درک می شود، این در حالی است که برای بعضی دیگر، تجمل گرایی شکلی از نمایش قدرت و ثروت است و دارایی لوکس، مجلل، زیبا و گران قیمت آن ها را به نمایش می گذارد. با این حال، استفاده از چرم، آن هم از نوع طبیعی، همیشه برای آن ها، به دلیل ویژگی هایی که دارد، به عنوان یک نماد برای تجمل گرایی شناخته شده است.

پس، تجمل گرایی و استفاده از وسایل گران قیمت و لوکس، یک مسئله پیچیده است که دلایل مختلفی در آن تأثیر می گذارد. همین امر باعث می شود دیدگاه ها در مورد خود چرم نیز متفاوت باشد.

در دید برخی از افراد، استفاده از چرم، نشان دهنده بی خردی و بی توجهی به محیط زیست است، اما برای بعضی دیگر به عنوان یک راه برای ارتباط با طبیعت و تقدیر از مواد طبیعی است که در زندگی شخصی یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم به عنوان یکی از مواد باکیفیت در صنایع و تولید محصولات مختلف مانند کت، کیف، کفش، کمربند مردانه و زنانه و… مورد استفاده قرار می گیرد. لذا این ماده به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، بهترین ماده اولیه برای تولید محصولاتی است که نیازمند مقاومت بالا هستند

تفاوت قیمت چرم طبیعی و مصنوعی

مشاهده محصولات چرم اوال

تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.