محصولات چرمی به خصوص کیف چرم با جنس مقاوم و ظاهر جذابی که دارند مورد پسند بسیاری از آقایان و بانوان قرار دارد. نگهداری از کیف چرمی بسیار مهم است اگر بخوبی از آن مراقبت کنید سال ها برای شما کار خواهد کرد.

کیف پول، یکی از محصولاتی است که با دست شما ارتباط زیادی دارد و در بیرون خانه در معرض انواع کثیفی، گرد و خاک و… هست. اگر تمیز کردن چرم طبیعی را مانند تمیز کردن پوست خود بدانید، کار بسیار ساده تر می شود.

همانطور که شما باید برای حفظ سلامتی و داشتن پوست زیبا آن را تمیز و مرطوب و انعطاف پذیر نگه می دارید، کیف پول چرم شما نیز از این قاعده مستثناء نیست.

نگهداری از کیف چرمی

نحوه نگهداری از کیف چرمی

کیف های چرم یکی از انواع پوشاک و لوازم جانبی محبوب هستند و برای نگهداری از کیف چرمی بهتر است از روش های خاصی استفاده کنید. با توجه به اینکه چرم جنس گرانی است بهتر است در مراقبت و شستشوی آن کاملا محتاط باشید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید.

بنابراین بهتر است از نرم کننده ها، روغن ها و واکس چرم استفاده نمایید. واکس ها تنها برای کفش های چرم مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه شما می توانید از انواع نرم کننده ها و روغن ها هم برای مجموعه چرم ها، جیرها و… استفاده نمایید.

برای نگهداری از کیف چرمی بهتر است ابتدا با یک پارچه نرم گرد و غبار را از کیف پاک کنید. سپس کمی واکس را روی کیف بمالید و با برس مخصوص آن را روی کیف پخش کنید تا تمام سطح آن را بپوشاند و در نهایت با برس مخصوص برق انداز با حرکات سریع رفت و برگشت کاری کنید تا دیگر اثری از واکس روی کیف نباشد. بعد از اتمام کار آن را به مدت 2 ساعت در محیطی خنک و دور از گرد و غبار قرار دهید.

▌    بیشتر بخوانید: چگونه از کیف چرم خود محافظت کنیم؟

نحوه نگهداری از کیف چرمی جیر

چرم جیر یکی از چرم های بسیار حساس است که باید به درستی نگهداری شود تا ماندگاری و زیبایی آن حفظ شود. این نوع چرم نباید هرگز در معرض آب قرار بگیرد، همچنین در روزهای بارانی نباید از آن استفاده کنید.

برای نگهداری از کیف چرمی جیر آن را در محیط هایی با رطوبت و حرارت بالا قرار ندهید زیرا باعث پوسیدگی و تغییر شکل آن می شود. بهترین روش نگهداری از کیف چرمی جیر، قرار دادن آن در جایی با رطوبت و دمای مناسب است.

برای نگهداری از کیف چرمی جیر، استفاده از کیسه های پارچه ای گزینه مناسبی است.

نحوه شستشوی کیف چرمی جیر

برای شستشوی کیف چرم جیر نیز باید با احتیاط بسیار عمل کنید. در صورتی که کیف چرم جیر شما به هر نحوی خیس شد، باید از خشک کردن آن با دستمال مرطوب خودداری کنید.

بهترین روش خشک کردن کیف چرم جیر، پر کردن داخل آن با دستمال کاغذی یا روزنامه است؛ این روش باعث جذب رطوبت بیشتر و خشک شدن ایمن تر چرم می شود.

نحوه شستشوی کیف چرمی

نحوه شستشوی کیف چرمی

برای تمیز کردن محصولات چرم طبیعی نباید از پاک کننده های سفید کننده، آمونیاک، نفت، پارچه های خشن، برس یا حتی حوله های کاغذی استفاده کرد.

پاک کننده های سفید کننده و آمونیاک سطح چرم را خشک می کنند، چرم خشک شده ترک خورده و شکافته می شود و کیفیت و مدت طول عمر محصول را کاهش می دهد و مواد نفتی منافذ طبیعی آن را مسدود می کنند. سطح خشن نیز سطح صاف چرم را خراشیده می کنند.

برای تمیز کردن محصولات چرمی، بهتر است از پارچه های سفید و نرم یا از اسفنج های طبیعی استفاده کرد. استفاده از پارچه های رنگی و بعضی از پاک کننده ها ممکن است باعث پس دادن رنگ شود و لکه ای بزرگ تر از لکه قبلی بر روی سطح چرم ایجاد کند.

برای تمیز کردن کیف پول یا سایر محصولات چرم طبیعی، هیچ وقت آن ها را در آب نیاندازید و به جای آن یک پارچه را مرطوب کرده و روی سطح آن بمالید. سپس با یک پارچه مناسب آن را خشک کنید.

خالی کردن کیف پول

قبل از تمیز کردن کیف پول خود مطمئن شوید تمامی وسایل خود از قبیل، کارت اعتباری، پول نقد، مدارک، عکس و… را از کیف خود خارج کرده اید.

تمیز کردن لکه های کوچک

برای تمیز کردن لکه های باقی مانده بر روی چرم طبیعی، در صورتی که هنوز مرطوب هستند می توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید و روی آن بکشید تا پاک شود.

اگر بعد از خشک شدن هنوز لکه هایی روش آن مشاهده کردید، می توانید مقداری الکل مالشی (الکل ایزوپروپیل) را روی دستمال کاغذی بمالید و با آن سطح چرم را مالش دهید، اگر بعد از آن اثراتی از چربی روی کیف پول خود دیدید سعی کنید با استفاده از دستمال کاغذی مرطوب آن را از بین ببرید.

به این توجه کنید که قبل از استفاده از هر نوع تمیز کننده، ابتدا آن را در یک نقطه ای در اندازه کوچک تست کنید سپس در صورت سلامت محصول از آن استفاده کنید.

شستن کیف چرمی

برای تمیز کردن و شستن کیف پول خود، می تواند از آب گرم و صابون و شامپو هایی که پاک کننده ملایم هستند، مثل شامپو بچه استفاده کنید.

سعی کنید برای تمیز کردن چرم از یک پارچه مرطوب برای آن استفاده کنید و سپس کف های اضافی آن را با یک پارچه یا دستمال بگیرید، سپس چرم را با استفاده از حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

برای خشک کردن چرم در مرحله آخر اجازه دهید  در مکانی متناسب با دمای محیط یا کمی گرم خشک شود و از قرار دادن آن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، گرمای بخاری، سشوار یا… به جد خودداری کنید.

نکته: انداختن کیف پول چرم طبیعی یا سایر محصولات چرم طبیعی در ماشین لباسشویی ممکن است به از بین رفتن محصول منجر شود، به علاوه که صابون و پودر زیاد موجود در ماشین لباسشویی باعث خشک شدن سطح چرم و ترک خوردن و در نهایت از بین رفتن چرم طبیعی می شود.

▌    بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم هنگام خرید کیف پول چرم و انواع کیف چرم

چرم خود را نرم کنید

هنگام خرید کیف پول چرم طبیعی بهتر است یک نرم کننده چرم نیز همراه آن خریداری کنید و با استفاده از آن، سطح چرم خود را مرطوب و نرم کنید تا به این طریق از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری کنید. ولی دقت کنید که قبل از استفاده از نرم کننده ها، پشت آن را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که متناسب با نوع چرم شما باشد.

هنگام استفاده از نرم کننده ها به این موارد دقت کنید:

از نرم کننده هایی که دارای موم یا سیلیکون هستند و اجازه نمی دهند چرم نفس بکشد استفاده نکنید.

هرگز نرم کننده را مستقیما روی کیف پول خود قرار ندهید، ابتدا آن را روی پارچه بریزید، سپس با پارچه به کیف بزنید.

از نرم کننده زیاد روی چرم طبیعی استفاده نکنید.

بهتر است هنگام استفاده از نرم کننده روی پارچه، پارچه را کمی مرطوب کنید.

نکته: هنگام استفاده از هر نوع نرم کننده روی چرم، ابتدا از متناسب بودن آن با نوع چرم طبیعی مطمئن شوید و قبل از استفاده آن را روی یک نقطه غیر قابل دید تست کنید.

کیف چرم خود را انتخاب نمایید

تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.