به طور کلی کیف های چرمی یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب کیف به حساب می آیند. لکه چربی یکی از انواع کثیفی هایی است که تمایل زیادی به باقی ماندن بر روی انواع سطوح دارد. به محض چرب شدن چرم باید به سرعت لکه را پاک کنید. تمیز کردن لکه های چربی تازه بسیار ساده تر است. لکه های قدیمی چربی روی چرم را نمی توان در منزل تمیز کرد.

پاک کردن لکه های روغنی از روی چرم طبیعی با آرد ذرت

یکی از روش های خانگی و کاملا بی ضرر برای از بین بردن لکه چربی از روی چرم یا هر سطح دیگری، استفاده از انواع پودرهایی است که خاصیت جذب کنندگی دارند.

برای مثال می توان از پودر بچه، آرد ذرت، نشاسته ذرت، گچ خیاطی پودر شده، پودر تالک و امثال آن ها در پاک کردن لکه چربی از روی چرم استفاده کرد.

روی لکه های چربی آب نمالید. روغن یا گریس را از روی سطح کیف چرمی خود با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

استفاده از پارچه میکروفیبر برای این کار مناسب است.

سپس برای از بین بردن لکه، آرد ذرت را روی لکه چربی بریزید و آن را حداقل برای یک شب به حال خود رها کنید تا تمام چربی جذب آرد ذرت شود. سپس پودرها را از روی کیف چرم پاک کنید.

پاک کردن لکه های روغنی و چرب از روی کیف چرم

پاک کردن لکه های روغنی قدیمی با خمیر جوش شیرین

با توجه به اینکه وسایل چرمی دوام بسیار زیادی دارند، امکان دارد پس از سال ها کیف چرم خود را از کمد بیرون آورید و متوجه وجود یک لکه چربی قدیمی روی آن شوید.

از بین بردن لکه چربی از روی چرم کار حساس و دشواری است و اگر لکه قدیمی شده باشد تمیز کردن آن بسیار دشوارتر خواهد شد. خمیر آب مقطر و جوش شیرین ترفندی ایده آل برای تمیز کردن لکه های قدیمی چرم است. لازم است تا خمیر را به کمک انگشتان روی محل لکه چربی بصورت دورانی مالش دهید و پس از محو شدن لکه، چرم را با پارچه دیگری خشک کنید.

▌ بیشتر بخوانید: روش های نگهداری و پاک کردن چرم طبیعی

پاک کردن لکه های روغنی از روی کیف چرم در شرکت خدمات نظافتی

تمیز کردن کیف چرم وقتی لکه های قدیمی روی آن جا خوش کرده اند، ساده نیست. در چنین مواردی تلاش بیشتر برای پاک کردن لکه چربی از روی چرم هیچ نتیجه ای ندارد و به چرم هم آسیب بیشتری می زند. البته همیشه امکان استفاده از خدمات شرکت های نظافتی برای از بین بردن لکه چربی از روی چرم وجود دارد.

می توانید از خدمات فروشگاه های کیف چرم هم برای از بین بردن لکه چربی از روی چرم استفاده کنید.

پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی

روش سریع پاک کردن لکه های روغنی از روی کیف چرم

اگر مقداری چربی روی کیف چرمیتان ریخته شده بهتر است به سرعت دست به کار شوید و سریعاً آن را با یک دستمال میکروفایبر و مقداری پودر تالک پاک کنید.

تا جایی که ممکن است با پارچه تمیز لکه روغنی را پاک کنید

به آرامی روی لکه روغن بکشید، سعی کنید با بیشترین سرعت ممکن مقدار زیادی از آن را تا جایی که ممکن است جذب کنید، مشکلی که در تمیز کردن چرم وجود دارد این است که چرم تمایل به جذب مایعات به خصوص روغن را دارد، که تمیز کردن آن را به محض اینکه روغن جذب چرم شد سخت می کند.

از مالش یا خراشیدن چرم خودداری کنید. این کار به بافت چرم آسیب می زند و باعث می شود که لکه ها بدتر شوند. پس به آرامی لکه را با دستمال میکروفایبر پاک کنید.

بافت چرم را پیدا کنید. چرم هم مانند چوب دارای بافت های جهت دار است. اگر از هر نوع پاک کننده ای استفاده می کنید چنانچه آن را در امتداد خواب چرم در سرتاسر آن به کار ببرید موفق تر خواهید بود.

اگر در پیدا کردن بافت چرم مشکل داشتید، سعی کنید که از بیرون لکه را به طرف مرکز آن بکشید. با این روش شما می توانید در حداقل زمان لکه را کوچک کرده و از بین ببرید.

پودر تالک را روی چرم پخش کنید. از پودر معمولی بچه برای خیس کردن لکه روغن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به نحوه کاربرد و استفاده از پودرتان توجه کنید.

این روش بدون اینکه کیف چرمتان آسیبی ببیند به خوبی جواب می دهد، زیرا پودر خاصیت جذب بیشتری نسبت به چرم دارد. اجازه دهید که پودر یک شب یا حداقل چند ساعت روی چرم بماند تا کار خودش را انجام بدهد.

با استفاده از پارچه پودر تالک را به آرامی پاک کنید.

استفاده از مواد شوینده مایع برای پاک کردن لکه های روغنی از روی کیف چرم

استفاده از مواد شوینده مایع برای پاک کردن لکه های روغنی

یکی از روش های بسیار مؤثر برای تمیز کردن روغن از روی اقلام کوچک استفاده از صابون و آب مقطر برای ایجاد کف صابون و پاک کردن است.

شما نیاز به یک جفت پارچه میکروفایبر، صابون و آب دارید. پیشنهاد می شود از یک بطری اسپری برای راحتی کارتان استفاده کنید.

از مواد شوینده استفاده کنید. پارچه را به مواد شوینده مایع آغشته کنید. نواحی کثیف را با پارچه بپوشانید. با بافت چرم با ملایمت برخورد کنید.

چرم را با آب مقطر آغشته کنید. از انگشتان تمیز خود برای پاک کردن لکه های روغنی با آب مقطر استفاده کنید تا زمانی که یک کف صابون ایجاد شود.

با یک پارچه تمیز محل مورد نظر را خشک کنید.

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن آن قسمت کنید اجازه دهید لکه کاملاً خشک شود. در واقع می توان گفت تا قبل از خشک شدن کامل لکه از هیچ روش کاربردی برای تمیز کردن استفاده نکنید.

▌    بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی

استفاده از راه های پاک کنندگی خانگی برای پاک کردن لکه های روغنی

1. برای به کار بردن یک راه حل پاک کنندگی ساده و تأثیرگذار خانگی، شما فقط به یک سری مواد اولیه نیاز دارید.

3/8 فنجان آب مقطر

1/8 فنجان نمک دریایی

1/2 قاشق چای خوری آرد سفید

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

2. مواد لازم را در یک کاسه به طور کامل مخلوط کنید.

از یک قاشق یا چنگال استفاده کنید و آب مقطر، نمک، آرد و جوش شیرین را مخلوط کرده و آن را به یک خمیر تبدیل کنید. این بسیار تأثیرگذار و مهم است که روغن را از روی چرم بدون اینکه آسیبی به بافت آن بزنید پاک کنید.

3. قبل از انجام این روش یک آزمایش حساسیت انجام دهید.

یک نقطه ای که کمتر قابل رؤیت است برای انجام آزمایش انتخاب کنید. اگر چرم کیف شما رنگی است، هر نوع پاک کننده ای می تواند رنگ را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین یک قطعه به درد نخور را برای انجام آزمایش انتخاب کنید.

4. پارچه را به مخلوط خمیری آغشته کرده و به محل آزمایش بزنید.

محل را به آرامی مالش داده و اجازه دهید که پاک کننده کار خودش را انجام دهد.

5. با یک پارچه دیگر آن ناحیه را به آرامی پاک کنید.

آرام باشید و قبل از تمیز کردن مجدد، آن ناحیه را خشک کنید. اگر به محل مورد نظر آسیبی وارد نشد و یا تغییر رنگ پیدا نکرد می توانید از این روش برای لکه مورد نظر خود استفاده کنید.

ممکن است از چندین کاربرد برای پاک کردن کامل لکه یا کاهش آن استفاده شود، اما اجازه دهید قبل از اینکه دوباره تمیز کنید چرم بازسازی و تازه شود.

6. در واقع می توان گفت: راه حل های پاک کنندگی بسیاری با درجه پاک کنندگی بالا وجود دارد.

کیف چرم خود را انتخاب نمایید

تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 6,599,000تومان بود.قیمت فعلی 4,949,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.
تخفیف!
قیمت اصلی 5,299,000تومان بود.قیمت فعلی 3,974,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.