برای پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی نگران نباشید و تا آنجا که می توانید سریع عمل کنید! راهنمای ما به شما نشان می دهد که چگونه کیف های چرمی خود را در کمترین زمان تمیز کنید!

شما باید به محض اینکه لکه ای بر روی کیف چرمی تان ایجاد شد، برای برطرف کردن آن اقدام کنید. در این صورت برای رفع لکه زمان کمتری صرف می کنید.

بهترین روش پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی، استفاده از یک پاک کننده مناسب است اما این تمام کار نیست. بسته به نوع و زمان ایجاد شدن لکه و همچنین نوع کیف چرمی، روش پاک کردن آن نیز متفاوت است.

برای مثال برخی از مدل های کیف دستی به ویژه آنهایی که طرح دار هستند را می توان با استفاده از یک محلول تمیزکننده لکه زدایی کرد، ولی پاک کردن لکه های گل ایجاد شده روی یک کیف چرمی سفید، نیاز به تلاش بیشتری دارد.

 

پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی

 

در ادامه شما را با پاک کردن انواع لکه های گل و خاک از روی کیف چرمی آشنا می کنیم:

پاک کردن لکه خاک از کیف چرمی

برای پاک کردن لکه خاک از سطح کیف چرمی، می توانید از محلول تمیزکننده چرم استفاده کرده یا اینکه خودتان با ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی (با نسبت پنج به یک)، یک محلول پاک کننده ساخته و برای پاک کردن لکه گل یا خاک از آن استفاده کنید.

زمانی که محلول آماده شد، یک پارچه خشک و تمیز را به این ترکیب آغشته کرده و ناحیه موردنظر را تمیز نمایید. دقت کنید که در استفاده از مایع محلول زیاده روی نکنید و سطح کیف چرمی بیش از حد خیس نشود.

▌    بیشتر بخوانید: روش های صحیح پاک کردن کیف چرم و اصلاح خراش های آن

توصیه می شود چنانچه تصمیم دارید از محلول تمیزکننده برای پاک کردن لکه گل یا خاک استفاده کنید، قبل از تماس محلول به سطح کیف، یک بار آن را به صورت نقطه ای، در قسمتی از سطح کیف چرم که در معرض دید نیست امتحان نمایید. انجام این کار مخصوصاً برای کیف های چرم سفید یا رنگ روشن به شدت توصیه می شود.

کیف های چرمی سفید مدرن و شیک هستند و رنگ سفید آنها جذابیت زیادی به کیف می دهد. کیف چرمی سفید آهنربایی برای کثیفی، گرد و غبار و سایر ذرات است. به دلیل اکسیداسیون طبیعی چرم خالص، رنگ مایل به زرد روی سطح ظاهر می شود. علاوه بر این، روغن و سایر لکه های دست و جیب رنگ آن را خراب می کند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که کیف چرمی سفید دارید، باید: یک روتین تمیز کردن داشته باشید، لکه ها را از بین ببرید، از کیف خود به خوبی مراقبت کنید.

پاک کردن لکه از کیف چرمی سفید

  1. لکه ها را در همان لحظه ای که روی کیف می ریزند، پاک کنید: هرچقدر که دیرتر اقدام به پاک کردن لکه ها کنید، کارتان سخت تر می شود. اگر همان لحظه اقدام کنید، می توانید با یک دستمال خشک هم لکه ها را از بین ببرید.
  2. از پولیش های مخصوص چرم برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید: این کار برای از بین بردن لکه های جوهر موثر است. این پولیش ها را می توانید به راحتی از کفش فروشی ها تهیه کنید.
  3. روی لکه های روغنی و چرب، پودر بچه بریزید: اگر لکه ای که روی کیف شما ریخته است، چرب و روغنی است، می توانید کمی پودر بچه روی کیف بریزید و روز بعد روی آن را فرچه بکشید و با دستمال خشک، پاکسازی نهایی را انجام دهید و اگر این روش کارساز نبود، روز بعد دوباره آن را تکرار کنید.

اگر لکه هنوز باقی مانده بود، به صورت تخصصی اقدام به پاک کردن آن کنید. هرگز از آب برای از بین بردن لکه های چرب استفاده نکنید.

  1. از پاک کننده های چرم برای لکه های اصلی زیاد استفاده کنید: این پاک کننده ها در اکثر فروشگاه ها در دسترس هستند و نیاز به هیچ محصول اضافه تری ندارند و فقط کافی است که مقداری از آن را روی کیف خود اسپری کنید و بعد با دستمال روی آن را بکشید.

 

پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی سفید

پاک کردن لکه گل و خاک از کیف چرمی سفید

  1. یک بار در هفته با پارچه روی کیف چرمی را دستمال بکشید، حتی اگر کیف چرمی شما بسیار تمیز هم مانده، باز هم این کار را انجام دهید تا آلودگی و گرد و غبار سطحی روی آن از بین برود. دستمال را کمی آغشته به آب گرم و شوینده ملایم کنید.
  2. بعد از مرطوب کردن سطح کیف، سریعا آن را خشک کنید. مطمئن باشید که هیچ گونه خیسی و یا آبی روی سطح کیف شما به جا نمانده باشد. از دستمال کاغذی برای خشک کردن استفاده نکنید و یک پارچه خشک و لطیف دیگر کنار دستتان داشته باشید و برای خشک کردن کیف، از آن استفاده کنید.
  3. به آرامی و لطافت با کیف برخورد کنید. چرم نباید در معرض عملکرد خشن قرار بگیرد. پس جهت حرکت دستمال را در یک سمت و با ملایمت و لطافت قرار دهید.
  4. از سفید کننده، سرکه و شامپو بچه برای شستن چرم سفید استفاده نکنید. این محصولات دارای موادی هستند که به چرم آسیب وارد کرده و آن را خشک می کنند. پاک کردن لکه گل و خاک که مقاوم نشده باشد به همین روش به سادگی انجام می شود.

 

پاک کردن لکه گل های مرطوب و قهوه ای

پاک کردن لکه گل های مرطوب و قهوه ای

برای پاک کردن لکه گل مرطوب و قهوه ای باید گل اضافی را با یک پارچه مرطوب به دقت پاک کنید. تمام قسمت های گل آلود را با پارچه مرطوب پاک کرده، تمام درزهای کیف که به گل آغشته شده را تا جایی که ممکن است با یک پارچه خشک پاک کنید.

مراقب باشید که خیلی محکم مالش ندهید، در این صورت ممکن است مقداری از کثیفی به داخل چرم نفوذ کند. اگر گل قبلاً خشک شده است، از خیس کردن مجدد چرم خودداری کنید و از یک برس نرم استفاده کنید تا جایی که می توانید آلودگی را از بین ببرید و سپس با یک پارچه مرطوب یا پاک کننده چرمی آن را پاک کنید، سپس آن قسمت را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

 

پاک کردن لکه گلی قرمز و خاک رس از کیف چرمی

 

پاک کردن لکه گلی قرمز و خاک رس

پاک کردن لکه گل قرمز و خاک رس بر خلاف رنگ قهوه ای اش، خیلی راحت است اما اگر مراقب نباشید ممکن است یک رنگ دائمی در چرم شما باقی بگذارد.

بهتر است این گل را در حالی که تازه است پاک کنید. گل و لای اضافی را با یک حوله مرطوب پاک کنید، سپس پاک کننده چرمی را روی یک حوله تمیز بمالید و آن را پاک کنید.

نکته قابل توجه: همیشه قبل از استفاده از پاک کننده چرمی، آن را روی چرمی که تمیز می کنید، تست کنید. برخی از پاک کننده ها و نرم کننده های چرم اگر برای یکدیگر طراحی نشده باشند، می توانند اثرات مخربی بر روی چرم داشته باشند.

پاک کننده های چرم مبتنی بر الکل ممکن است اثر تندتری داشته باشند و احتمالاً آن را تیره کنند. برای آزمایش پاک کننده چرم، مقدار کمی از آن را روی یک پارچه تمیز و سفید بزنید و قسمتی از چرم را پاک کنید. اگر چرم خوب به نظر می رسد، تمیز کننده مناسبی انتخاب کرده اید.

بهتر است نکات محافظت از کیف چرم را بدانید که هنگام پاک کردن لکه های مختلف از روی چرم ناخواسته به آن صدمه نزنید.

کیف چرم خود را انتخاب نمایید

30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 3,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,729,000تومان است.
60%
قیمت اصلی 3,899,000تومان بود.قیمت فعلی 1,559,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.