انسان ها در گذشته های دور از چرم برای گرم شدن و محافظت از بدن خود استفاده می کردند. اما با پیشرفت دنیای مد و فشن، به تدریج نقش چرم در زندگی ما پر رنگ تر شد.

استفاده از چرم توسط انسان سابقه ای طولانی در تاریخ دارد، اولین استفاده گسترده از چرم توسط مصریان در حدود سال 1300 قبل از میلاد بود.

اولین مستنداتی که نشان از تاریخچه چرم دارد به 50 هزار سال پیش و زمان سکونت انسان کرومانیون در اروپا بر می گردد. طبق مطالعات مشخص شده که انسان در آن دوره از چرم برای ساخت لباس های خود استفاده  می کرده است.

در این دوره زمانی، مهاجرت انسان ها از نقاط گرم تر کره زمین به نقاط سرد نیم کره شمالی اتفاق افتاده و احتمالا همین هوای سرد باعث شده انسان ماقبل تاریخ یاد بگیرد از پوست حیوانات برای گرم نگه داشتن خود استفاده کند.

در آن زمان با روش های مختلفی پوست حیوانات شکار شده را برای استفاده آماده می کردند. مثلا پوست حیوانات را در کنده های خالی درختان  می جوشاندند و چربی حیوانات را روی آن می مالیدند تا انعطاف پذیری خودش را حفظ کند.

طبق شواهد موجود، استفاده از چرم در سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی تقریبا به طور همزمان وجود داشته است. در آن زمان از چرم برای ساخت لباس، ساخت بند ساق پا، برای محافظت از بدن و گرم نگه داشتن آن به روشی ساده استفاده می شد. تا سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد، یونانی ها استفاده از چرم را برای استفاده در لباس و زره شروع کرده بودند.

چرم 1200 سال قبل میلاد

این کار توسط امپراتوری روم، که به استفاده گسترده و اغلب زیبا از چرم در لباس مشهور بودند، گسترش پیدا کرد. در این دوره، چرم از ضرورتی که انسان ها برای زنده ماندن به آن نیاز داشتند، به نشانه ای از ثروت در بین جوامع ارتقا یافت.

از آن زمان تاکنون، چرم یکی از المان های اصلی در دنیای مد و فشن بوده است. فرقی نمی کند شما یک ستاره سینما باشید یا نوازنده، در عرصه مدلینگ فعالیت دارید یا یک فرد عادی هستید. همیشه استفاده از کت چرم ظاهری خاص و جذاب برای شما ایجاد می کند.

اگرچه در دوران مدرن، چرم یک کالای گران قیمت و لوکس به حساب می آمد اما عمدتا در ارتش کاربرد داشت و در موارد محدودی مانند تولید کت خلبانان استفاده می شد و هنوز عاملی تاثیرگذار در دنیای مد نبود. به تدریج در دهه ۱۹۶۰ لباس چرم به یکی از لباس های ضروری در کمد لباس افراد تبدیل شد و جذابیتی فوق العاده برای طرفداران مد پیدا کرد.

استفاده از چرم در دنیای لباس (استایل چرم)

دلیل اصلی این موضوع بازیگرانی مانند مارلون براندو و استیو مک کوئین بودند که از کت چرم به عنوان یک لباس ضروری و همیشگی در استایل خود استفاده می کردند.

در آغاز دهه ۸۰ میلادی، گروه های موسیقی و در دهه ۹۰ ستارگان سینما به طور گسترده از چرم برای زیبایی و جذابیت استایل خود استفاده می کردند و به این ترتیب محصولات چرم، هر روز بیشتر از قبل جای خود را در میان اقشار مختلف مردم باز کردند.

استفاده از چرم در دنیای لباس (استایل چرم)

در چند دهه گذشته استفاده از چرم بین مردم همواره رایج بوده و فقط نوع سبکِ استایل چرم است که با گذر زمان تغییر می کند. به همین دلیل امروزه انواع استایل چرم و به ویژه کت و کاپشن، کیف، کفش و همچنین اکسسوری چرم همچنان در دنیای مُد بسیار پرطرفدار هستند.

استفاده از چرم در دنیای لباس

تنوع استایل چرم

در سال های اخیر تنوع پوشاک و محصولات چرم به شدت افزایش یافته است پس با هر سلیقه ای می توانید انواع استایل چرم مناسب خود را پیدا کنید. چه طرفدار استایل اسپرت، کلاسیک یا هر استایل دیگری باشید، می توانید با محصولات چرم یک استایل بسیار زیبا و شیک برای خود بسازید.

استایل چرم کلاسیک

انتخاب سبک، لباس و استایل، به نوعی نشان دهنده خصوصیات فردی اشخاص است. ترندهای دنیای مُد به طور مدام در حال تغییر هستند، اما برخی ترندها فارغ از گذر زمان، همیشه محبوب هستند. گذشته از اینکه در هر دوره  ای چه چیزی ترند است، لباس پوشیدن به سبک کلاسیک همیشه مد است. سبک های کلاسیک، از گذشته تاکنون برای مدت طولانی در میان مردم مُد و محبوب بوده اند.

استایل چرم کلاسیک

وجود یک المان چرم در داشتن یک استایل کلاسیک شیک بسیار تاثیرگذار است. به ویژه اینکه استفاده از چرم برای پوشاک در گذشته هم بسیار رایج بوده است. با استفاده از محصولات چرمی مثل کیف و کفش چرم، کت چرم، کاپشن چرم و سایر اکسسوری های چرم می توانید یکی از شیک ترین سبک های استایل کلاسیک را ایجاد کنید.

استایل چرم اسپرت

استایل اسپرت به معنای پوشیدن لباس هایی است که در آنها احساس راحتی داشته باشید. این استایل شامل لباس  های ورزشی و همچنین لباس  های بیرونی راحت نیز می شود. امروزه تنوع محصولات چرمی به گونه ای است که طرفداران استایل اسپرت می توانند با استفاده از کالاهای چرم، به راحتی یک استایل اسپرت چرم داشته باشند. توصیه می  کنیم اگر طرفدار استایل اسپرت چرم هستید، یک جفت کفش اسپرت چرم را با کیف کراس بادی ست کنید.

استایل چرم اسپرت
چرم برای ساک و چمدان

چرم برای ساک و چمدان

هرچند که از اواخر قرن نوزدهم، استفاده از چرم برای ساخت کیف های دستی، ساک و چمدان ها کاربرد داشت، ولی در سال های اخیر برندهای مطرح جهانی توجه ویژه ای به چرم داشته اند و تولید محصولات چرم را افزایش داده اند.

همین موضوع سبب افزایش محبوبیت چرم شده است. اگرچه قیمت ساک چرم کمی بالاتر از ساک پارچه ای است، اما ساک چرم به دلیل ماندگاری و ظاهر خاص خود، ترکیبی شیک برای استایل شما ایجاد می کند.

اکسسوری چرم

استفاده از چرم فقط محدود به تولید چمدان و لباس نیست. چرم در تولید لوازم جانبی نیز کاربرد بسیاری دارد. برای تولید بسیاری از اکسسوری های آقایان و خانم ها از جمله کیف پول، جاکلیدی، بند ساعت و… از چرم استفاده می شود.

کیف پول چرم

کیف های دستی چرمی به عنوان لوکس ترین کیف های بازار شناخته شده و بسیاری از برندهای بزرگ ترجیح می دهند که کیف هایی از جنس چرم تولید کنند. زیرا کیف ها و چمدان های چرمی با استقبال بیشتری از جانب مردم مواجه می شوند.

چرم به دلیل داشتن کیفیت بالا و ظاهر شیک، از محبوبیت ویژه ای به عنوان ماده اولیه برای تولید کیف برخوردار است و اگر به درستی از آن مراقبت شود، این کیف ها برای یک عمر همراه شما خواهند بود.

کیف پول چرم

هر محصولی که با چرم ساخته شود، در دنیای اکسسوری ها یک کالای لوکس محسوب می شود و دقیقا به همین دلیل است که طراحان جواهرات لوکس در کنار دستبند نقره ای، دستبند چرمی را با اختلاف قیمت بسیار کمی به فروش می رسانند.

همراه داشتن اکسسوری چرم نیز دقیقا به اندازه کت و شلوار چرم احساس جذابیت به شما می دهند.

سخن پایانی

چرم در طول تاریخ همیشه جذابیت خاصی برای طراحان مد و پوشاک داشته است. جالب است بدانید اولین لباس های زینتی که توسط افراد خاصی در قبایل پوشیده‌ می شدند از چرم بودند.

چرم به دلیل هزینه بالا و صنعت تخصصی که برای تولید آن نیاز است، یک کالای تجملی محسوب می شود؛ با این حال هنوز هم برای طراحی و تولید کیف و کفش های با دوام، از این ماده استفاده می کنند.

مشاهده محصولات چرم اوال

30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 3,429,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
50%
قیمت اصلی 4,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,449,000تومان است.
30%
قیمت اصلی 3,899,000تومان بود.قیمت فعلی 2,729,000تومان است.
60%
قیمت اصلی 3,899,000تومان بود.قیمت فعلی 1,559,000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.