بسیاری از اکسسوری های چرمی که ما از آن ها استفاده می کنیم، لوازم جانبی هستند که از زمان قدیم برای استفاده با لباس های آن زمان ایجاد شده اند و در طول تاریخ برای استفاده و مطابق با روز، ساده شده اند. کمربندها، به ویژه کمربند چرم، از قدیمی ترین و ضروری ترین لوازم جانبی چرمی هستند.

اگر به دنبال یک کمربند با کیفیت برای استفاده روزمره یا مناسبات خاص هستید، کمربند چرم طبیعی انتخابی عالی است. کمربند چرم طبیعی نه تنها جذاب و شیک به نظر می رسد، بلکه برای مدت طولانی تری هم در دسترس خواهد بود.

کمربند چرمی یک اکسسوری بلند و ساختار یافته است که برای نگهداری از شلوار، دامن یا سایر لباس ها طراحی شده است تا آن ها را روی بدن نگه دارد. کمربندها یکی از قدیمی ترین لوازم جانبی در تاریخ هستند که تکه هایی از سگک های آن به عصر برنز باز می گردد.

یکی از دلایل مهمی که باعث می شود افراد کمربند چرم طبیعی انتخاب کنند، مقاومت و دوام آن است. چرم طبیعی در برابر خراش، سایش و آب مقاوم است و به همین دلیل، کمربند چرم طبیعی بسیار پایدار و بادوام است.

برای خرید کمربند چرم طبیعی، بهتر است از مارک های معروف و معتبر خرید کنید تا از کیفیت و اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنید.

▌    بیشتر بخوانید: ویژگی های کمربند چرم چیست و بهترین چرم برای کمربند کدام است؟

مواد کمربند

کمربندها زمانی بیشترین طول عمر را دارند که از مواد محکم، اما نه لزوماً ضخیم ساخته شده باشند. کمربندهای ساخته شده از چرم طبیعی با کیفیت بالا به خوبی عمل می کنند و در عین حال مرتب و شیک به نظر می رسند. کمربندهای ضخیم تر این پتانسیل را دارند که احساس سفت شدن بیش از حد داشته باشند و حرکت را محدود کنند، که آن ها را به انتخابی غیر ایده آل تبدیل می کند.

ضخامت کمربند

همانطور که قبلا ذکر شد، کمربندهای چرمی ضخیم تر و سنگین تر می توانند برای فرد محدود کننده یا ناراحت کننده باشند. کمربندهای پهن به منظور بستن کمر و ایجاد یک جلوه ظریف استفاده نمی شود.

طول کمربند

برای تعیین طول مناسب برای خرید، توجه به نحوه بستن کمربند مهم است. برای زنان، کمربندهایی که در نزدیکی کمر بسته می شوند باید کوتاه تر از کمربندهایی باشند که نزدیک باسن می بندند.

یافتن طول کمربند مناسب به اندازه گیری قسمتی از بدن که کمربند در آن بسته می شود و یافتن اندازه مورد نظر آسان است.

رنگ کمربند

در نظر گرفتن رنگ کمربند برای یافتن یک کمربند با کیفیت و خوب، مهم است. رنگ های قهوه ای، مشکی، برنزه و خاکستری رایج ترین رنگ ها برای کمربند هستند، زیرا رنگ های خنثی و مدرنی هستند که تقریباً با هر لباسی ست می شوند.

با این حال، انتخاب رنگ های شاد و روشن می تواند راهی آسان برای ریسک کردن و ساخت استایل جدید و منحصر به فرد خود باشد.

تزئینات کمربند

(سکک، بدلیجات، ابزارآلات و…) همانطور که انتخاب یک کمربند با رنگ های شاد یک شکل آسان برای ساخت استایل جدید است، کمربندهای دارای تزیین نیز چنین هستند. یک دهه پیش، کمربندهای چرمی که با گل میخ های هرمی فلزی پوشانده شده بودند، بسیار محبوب بودند.

انواع کمربند چرمی

مشکی رایج ترین رنگ برای بسیاری از کالاهای چرمی از جمله کمربند است. کمربند چرمی مشکی یک اکسسوری ضروری برای لباس است که می توان آن را با هر رنگ و طرح در بالا یا پایین لباس پوشید. کمربندهای چرمی مشکی رایج ترین انتخاب برای همه جنسیت ها هستند.

کمربند چرمی و نکات لازم در خرید کمربند چرمی

کمربند زنانه

زنان کمربند را به دو روش متمایز می پوشند: به عنوان کمربند برای بستن لباس های گشاد، یا به عنوان کمربند استاندارد برای بالا نگه داشتن شلوار یا دامن استفاده می شود.

کمربندهای استاندارد زنانه مشابه مردانه، اما کمی نازک تر یا ظریف تر و معمولاً برای راحتی از چرم نازک تر و نرم تر ساخته می شوند. کمربند زنانه در رنگ ها و پوشش های بسیار متنوعی موجود هستند و می توان آن ها را در سبک های تزئین شده زیبا در بازار یافت.

کمربند مردانه

کمربندهای روزمره مردانه معمولا برای پوشیدن با شلوار جین یا شلوار پارچه ای ساخته می شوند. کمربندهای مردانه معمولاً از چرم طبیعی ساخته می شوند تا در برابر اصطکاک ثابتی که کمربند با مالش روی جین در طول روز در معرض آن قرار می گیرد، مقاومت کند.

یافتن کمربندهای مردانه با تزئینات ممکن است دشوار باشد، کمربندهای چرمی ضخیم اغلب توسط مردانی استفاده می شود که در طول روز زیاد حرکت می کنند.

برخی از مردان نیز ممکن است چرم ضخیم تر را فقط به این دلیل که کمربند محکم تر و قابل اعتمادتری را دوست دارند، انتخاب کنند. چرم ضخیم تر در مقابل اصطکاک و حرکت بیشتر مقاومت می کند و به توجه و نگهداری کمتری نسبت به چرم نازک نیاز دارد.

▌    بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص کمربند چرم طبیعی از مصنوعی

نحوه انتخاب کمربند چرمی با اندازه مناسب

برای انتخاب سایز مناسب برای کمربند چرمی، ابتدا باید اندازه قسمتی از بدن را که قصد بستن کمربند را در آن جا دارید، بگیرید. برای کمربندهای معمولی، این اندازه درست بالای لگن است.

یک راه ساده تر برای یافتن این عدد این است که به سادگی از اندازه گیری دور کمر شلوار پارچه ای یا شلوار جین خود استفاده کنید. برای کمربندهای کمری، برای جابجایی و یا هنگام نشستن به صورت آزاد اندازه گیری شود.

هنگامی که یک عدد بدست آوردید، حدود 5 سانتی متر به آن اضافه کنید، حالا اندازه کمربند خود را دارید. به عنوان مثال، اگر اندازه دور کمر شما 86 سانتی متر باشد به این معنی است که اندازه کمربند شما 91 باید باشد.

برخی از کمربندها اندازه هایی را در یک محدوده ارائه می دهند، به عنوان مثال 33 – اینچ 35. با این اندازه گیری ها، شما به سادگی با پیدا کردن عدد صحیح در این محدوده، یک اندازه را انتخاب می کنید.

بهترین چرم برای کمربند

بهترین چرم برای کمربند

با کیفیت ترین چرم برای کمربند، پوست گوساله است که لطافت پوست گوساله را با استحکام تمام ترکیب می کند. اکثر کمربندهای روزمره از چرم خالص ساخته می شوند که به اندازه کافی سنگین است تا در برابر استفاده روزانه مقاومت کند.

ویژگی های کمربند چرمی خوب

کمربندهای چرمی باکیفیت دارای دوخت های محکم و ساختار مناسبی هستند که می توانند در طولانی مدت استفاده شوند. از آن جایی که بسیاری از کمربندها دارای سگک یا بست فلزی هستند، ساخت و تقویت سگک و بست فلزی مناسب برای یک کمربند خوش ساخت ضروری است.

دوام یک کمربند چرمی چقدر است؟

یک کمربند چرم طبیعی در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود می تواند یک عمر دوام بیاورد. کمربندها به دلیل استرسی که در استفاده روزانه به آن ها وارد می شوند، بیشتر از سایر لباس های چرمی نیاز به نگهداری دارند، اما اگر به طور مداوم از آن ها مراقبت شود، دوام بالایی دارند.

تشخیص کمربند چرم طبیعی از مصنوعی

تشخیص کمربند چرم طبیعی از مصنوعی

در حالی که برخی از چرم های مصنوعی بسیار به چرم طبیعی نزدیک هستند، اما معمولاً تشخیص این تفاوت آسان است.

نگهداری از کمربند چرمی

مرطوب کردن کمربندهای چرمی در فاصله زمانی معین برای نگهداری آنها مناسب است. سگک های اطراف درزها را نیز برای جلوگیری از آسیب دیدگی بررسی کنید.

کمربند چرم خود را انتخاب نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.